468x60 Ads

5 SEBAB KENAPA BELI EMAS, SIMPAN EMAS & PELABURAN EMAS

1. Harga Emas Naik Untuk Jangka Panjang
Pelaburan yang selamat. Walaupun tidak terlibat dengan urusan jual-beli emas, anda masih beroleh keuntungan dengan menyimpan emas sepertimana simpanan ASB yang mana anda hanya mendapat lebih kurang 8% dividen setahun. Tetapi dengan menyimpan emas anda akan mendapat keuntungan pada kadar kenaikan harga emas antara 15%-25% setahun.

2. Nilai Wang yang Semakin Susut.
Barangan apakah yang anda dapat beli dengan RM50 pada tahun 1995 jika dibandingkan dengan nilai yang sama sekarang?

3. Emas Kalis Inflasi
Satu contoh yang paling popular bagi menunjukkan kuasa beli emas yang sangat stabil ialah harga seekor kambing di dalam nilai dinar (Dinar Emas ini adalah merujuk kepada sekeping syiling emas dengan nilai berat sebanyak 4.25 gram dan ketulenan 22 karat)
Ketika zaman Rasulullah SAW 1400 tahun yang lalu, harga seekor kambing ialah 1 dinar emas. Pada hari ini, 1 dinar emas masih lagi boleh membeli seekor kambing. Ianya telah membuktikan bahawa dinar emas adalah kalis inflasi dan nilainya tetap tinggi selamanya.

4. Emas Adalah Aset Mudah Cair
Emas boleh ditukarkan kepada duit bila-bila masa dan di mana jua apabila anda memerlukan duit kerana anda boleh menjualnya ataupun memajaknya. Tetapi ingat terdesak macam mana pun jual balik emas anda di kedai emas pastikan pilihan terakhir. Emas juga merupakan “matawang” yang melangkaui sempadan. Contohnya sekiranya kita pergi bercuti di luar negara, tidak semua negara boleh menerima Ringgit Malaysia untuk urusan jualbeli tetapi dengan emas, anda boleh berurusan di mana sahaja anda berada di dunia ini.

5. Emas Menjadi Lambang Kepuasan Bagi Pemiliknya
Sudah tentu dengan memiliki emas, akan merasa satu kepuasan dan kebanggaan bagi pemiliknya. Tetapi jangan lupa kewajiban untuk berzakat atasnya , sebagai keberkatan bagi si pemiliknya.

KENAPA PERLU BELI EMAS OLEH SHEIKH IMRAN NAZAR HOSEIN



Jom kita buat kira-kira ringkas berdasarkan FAKTA :D

Fakta 1 : Pihak BERITA HARIAN melaporkan harga 1gram emas mencecah RM503 pada tahun 2020. So anda mempunyai lagi 8 tahun.

Fakta 2 : Sekarang 1 gram Gold bar GSR RM209 (pada 18 September 2012). Maka unjuran kenaikan sebanyak RM294 bersamaan 140% @ 17.5% setahun pada 2020 nanti.

Fakta 3 :  Anda mula menabung 1gram 1 bulan maka anda akan ada 96 gram pada tahun 2020.Fakta 4 :

1gram emas pada 2001 ialah RM36 dan masa itu adakah orang terfikir 1gram emas akan cecah RM209 pada tahun 2012?


 Nak tunggu harga emas naik lagi?.
Jom shopping emas!

MACAM MANA NAK BELI EMAS FIZIKAL?

Hubungi / SMS pengedar sah GSR  di 012-9311699 (Maryam Jamilah)

0 comments:

Post a Comment