468x60 Ads



Salam sejahtera para pencinta emas sekalian.

Harga emas di atas diambil pada 19 may 2013, di mana harga emas berada pada paras kedua terendah selepas 16 April lalu, lebih rendah dari awal tahun 2011.

Tapi cuba pergi ke kedai pohkong, kedai emas pak abu, kedai emas wah chan, abang habib... harga masih sama. Emas 916 pada harga rm160/g, dan emas 999 pada harga rm170/g. Kenapa??

Mereka terikat dengan harga yang ditetapkan persatuan mereka (FGJAM)

Satu lagi.

Harga di kedai emas cik kiah tu lagi murah. RM138/g je.

Ha. Yang ni mcm2 andaian boleh dibuat. Biasanya sebab dia jual stok lama. Atau ada trade in. Ataupun ada batu permata. Tp think positif, mmg dia dapat stok murah. Tapi....... jangan lupa dengan SPREAD EMAS yang PERNAH SAYA DISKUS SEBELUM NI.

Kemungkinan besar bila nak jual balik emas tu nanti...... ha. Susut nilai sampai 25%. Cuba tanya otai2 emas memang dah biasa sangat dah perkara ni =) kalau nak pakai untuk perhiasan, dah berkenan di hati, murah, REMBAT saje la.

Tapi kalau untuk PELABURAN, jangan lupa cari yang SPREAD EMAS RENDAH. PUBLIC GOLD ada. GSR lagi mudah and modal murah. Contact je saya. Isi contact form DI SINI dan tunggu reply dari saya.

Pelaburan emas Yang disarankan adalah untuk menyimpan emas 999 yang tiada salut chrome, emas putih, tambah batu permata etc. Pastinya lebih murah dari emas eksklusif (lebih cantik dan elegant berbanding emas 999) tetapi lebih BERNILAI.

HARGA PASARAN KAMI
RM150/g emas 999
RM140/g emas 916 
RM145/g emas eksklusif

Boleh tgk harga yang lebih detail di WEBSITE GSR (KLIK SINI)


3 Tips Perkongsian Ilmu EMAS dari seorang rakan niaga GsR

1) Jika anda pergi shopping emas di kedai emas, jangan tengok harga emas sahaja. Tengok sekali KOS UPAH tukangnya. Bila harga emas jatuh banyak nie, maka ramai nak beli @ borong emas 

2) Jangan biarkan tokey kedai emas lebih bijak dari anda. Anda kena bijak dari mereka. Negotiate kos upah tukang dengan kedai emas. Jadi harga emas + KOS UPAH tukang = jumlah kos pelaburan emas anda.

3) Jangan lupa tanya satu soalan keramat "Jika saya nak jual balik nanti, berapa susutnilainya tokey?" Kalau susut nilai 25% keatas, lupakan sahaja. Sekarang nie zaman susut nilai 4.5% ke 8% sahaja untuk jongkong emas dan 10% sahaja untuk barang kemas. Kalau lebih dari itu, anda rugi.


Berminat menjadi dealer? Boleh beli emas untuk diri sendiri dengan harga dealer. Klik logo di bawah ini



0 comments:

Post a Comment