468x60 Ads

Salam sahabat-sahabat sekalian. 

Hari ini saya akan bawakan satu tips untuk pelaburan emas iaitu..... 1 bulan 1 cincin. Sepertimana yang saya maklumkan sebelum ini, pelaburan emas haruslah menggunakan wang yang tidak akan dipakai/diperlukan dalam masa terdekat. Namun, agak mustahil untuk memiliki wang sebanyak rm10000 untuk membeli 50g emas bukan?? 

Maka..

Bertindak dengan bijak. Gunakan wang lebihan anda untuk pelaburan. Separuh daripadanya masukkan ke dalam bank (di mana anda boleh cash out serta merta jika anda perlukan wang). Separuh lagi boleh dilaburkan dengan membeli emas. Emas 999 lebih mahal dari emas 916. Jika anda lebih gemarkan emas perhiasan, boleh pilih untuk menyimpan cincin emas.

1 bulan 1g cincin ~ rm170. 

Jika dalam masa setahun, harga emas naik 25%, anda sudah untung rm42.50. Bayangkan jika anda menyimpan 12g cincin untuk 12 bulan, keuntungan anda dengan modal rm2040 adalah lebih kurang rm510.

Simpan di bank, paling kurang pun anda dapat maksimum rm200.

Pilih lah dari model2 di bawah. Anda tidak akan rugi. Satu-satunya perniagaan yang tidak memerlukab modal terlalu tinggi tetapi tidak akan rugi~ insyaAllah





0 comments:

Post a Comment